Tuesday, March 24, 2009

ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့ေႏြနဲ႔ အႏုပညာေရစီးေၾကာင္း

..

.
“ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့ေႏြ”

၁၉၆၂-ခုႏွစ္ ဟိုဘက္မွာ ထြက္ေပၚလာခဲ့တဲ့သီခ်င္းတပုဒ္ပါ။ ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးတပုဒ္အျဖစ္ လူထုပရိသတ္ၾကား မွာ ေက်ာ္ၾကားတဲ့သီခ်င္းပါ။ မူရင္းအဆိုေက်ာ္ အန္တီမာမာေအး ေျပာျပလို႔ ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့ေႏြအေၾကာင္းကို အခု လို ျပန္လည္ တင္ျပခြင့္ရတာပါ။

ရုပ္ရွင္ကားနာမည္က ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့ေႏြပါ။ ဒါရုိက္တာ သက္လယ္ရဲ့ ရုပ္ရွင္ကားပါ။ ေစာင္းဆရာအျဖစ္ ဗိုလ္ဘကို က သရုပ္ေဆာင္တယ္။ စႏၵယားဆရာ၊ သီခ်င္းေရးဆရာ ကိုသက္ႏွင္းအျဖစ္ ကို၀င္ဦး သရုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္။ ညီ အစ္မႏွစ္ေယာက္ အစ္မၾကီးအျဖစ္ တင္တင္မူ၊ ညီမအျဖစ္ တင္တင္ေအးတို႔ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္။

ေစာင္းသမားေလးနဲ႔ သေဌးသမီးတဦး ခ်စ္ခဲ့ၾကတယ္။ မိဘ သေဘာတူတဲ့သူနဲ႔ သေဌးသမီးေလးက လက္ထပ္ သြားတယ္။ ေစာင္းသမားေလးလည္း နီးစပ္ရာတဦးနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့တယ္။ သမီးေလးႏွစ္ေယာက္ကို ရရွိခဲ့တ တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေစာင္းသမားေလးက ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့ေႏြ သီခ်င္းကို စပ္ဆိုခဲ့တယ္။ ဇနီးသည္က ငယ္ရည္းစား ကို သတိရေနတုန္းမို႔ ဒီသီခ်င္းကို ေရးတာ၊ ဆိုတာလားလို႔ စြပ္စြဲရာက မိသားစုေလး ၿပိဳကြဲသြားရတယ္။

ကေလးငယ္မ်ားသာျဖစ္တဲ့ သမီးငယ္က ဖခင္ျဖစ္သူ ေစာင္းဆရာနဲ႔ က်န္ရစ္တယ္။ သမီးၾကီးက မိခင္ျဖစ္သူနဲ႔လို က္ပါသြားခဲ့တယ္။ ေနာင္အခါမွာ မိခင္က ဓာတ္ျပားကုမၸဏီေထာင္လို႔ သမီးၾကီးက ဦးစီးခဲ့တယ္။ ကိုသက္ႏွင္းက ဒီဓာတ္ျပားကုမၸဏီမွာ အလုပ္ လုပ္တဲ့ စႏၵယားဆရာ၊ သီခ်င္းေရးဆရာပါ။ အဆိုေတာ္ျဖစ္တဲ့ ညီမျဖစ္သူကလည္း ဒီကုမၸဏီမွာ သီခ်င္းလာသြင္းတယ္။ အစ္မျဖစ္သူ အပ်ိဳၾကီးက သူ႔ညီမျဖစ္ေနမွန္း သိသြားတဲ့အခါ စႏၵယားဆရာ ဂီတမွဴးေလးနဲ႔ေမတၱာမွ်ေနတဲ့ သူ႔ညီမအဆိုေတာ္ေလးကို ကိုယ္တိုင္လက္ထပ္ေပးလိုက္တယ္။ အစ္မၾကီးက အန စ္နာခံလိုက္တဲ့ သေဘာေပါ့ေလ။

ညီမျဖစ္သူရဲ့ကိုယ္စား ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးကို အန္တီမာမာေအး ဆိုခဲ့ပါတယ္။ ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့ေႏြအတြက္ ဂီတ တီးကြက္ထြင္သူက ေစာင္းဦးဘသန္းျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ေစာင္းနဲ႔ စတင္တီးမွဳတ္ခဲ့တဲ့ေတး၊ ျမန္မာသံစဥ္ေတးစစ္ စစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို ဖန္တီးေရးသားခဲ့သူဟာ ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္တဲ့ ကိုယ္သက္ဦးပါ။ ရုပ္ရွင္ေတးတ ပုဒ္အျဖစ္ ေစာင္းသမားေနရာမွာ ဗိုလ္ဘကိုလည္းဆိုပါေသးတယ္။ မူရင္းအဆိုေက်ာ္ အန္တီမာမာေအးကိုယ္တိုင္ အေပ်ာ္တမ္း ျပန္လည္သီဆိုထားတာေလးကို နားဆင္ၾကည့္ပါဦး။
.
http://video.google.com/videoplay?docid=-5306717819443748323
.
“ခ်စ္ေသာ ေမာင္ေမာင္”

ဒီသီခ်င္းလည္း ရုပ္ရွင္ေတးတပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ ၀င္းဦးရဲ့ ခ်စ္ေသာေမာင္ေမာင္ ရုပ္ရွင္ကား၀ယ္ ပဏာမေတးတပုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ သြက္သြက္လက္လက္ ေဖ်ာ္ေျဖထားတဲ့ ေတးသြားေတြက သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ ေကာင္းပါတယ္။ ျမန္မာသံစဥ္မဟုတ္တဲ့ ေတးတပုဒ္ပါ။

လက္တင္အေမရိကမွ လာတဲ့သီခ်င္းတပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ အလကၤာေက်ာ္စြာ ေရႊျပည္ေအးက ျမန္မာမွဳဖန္တီးၿပီး စာ သားမ်ားကို ကုိယ္တိုင္ေရးစပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုသူက အန္တီမာမာေအးပင္ျဖစ္ပါတယ္။ နားဆင္ၾကည့္ပါ။

http://video.google.com/videoplay?docid=-5575070474274761013
.
“သက္တန္႔ေပၚမွာ ကစားမယ္”

သက္တန္႔ေပၚမွာ ကစားမယ္သီခ်င္း ထြက္ေပၚခ်ိန္က ၁၉၅၅-ႏွစ္၀န္းက်င္က ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို အန္တီမာ မာေအးရဲ့ ပထမဆုံးသီခ်င္းလို႔ ထင္ခဲ့မိတယ္။ ဒီအရင္က သီခ်င္းေတြ ရွိေသးေၾကာင္းနဲ႔ ၁၉၅၁-ခုႏွစ္ကတည္းက စ တင္သီခ်င္းဆိုခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း သိခြင့္ရလို႔ အမွန္ကို ေဖာ္ျပႏိုင္ပါတယ္။

သီခ်င္းေရးဆရာ ေမာင္ဥကၠာျဖစ္ၿပီး ေတးသြားဖန္တီးရွင္က လင္းေခးလုလင္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသည္ေခတ္က ကဗ်ာ ဆရာေတြ သီခ်င္းေရး လက္တည့္စမ္းၿပီး အသံကို ဂီတပညာရွင္မ်ားက ရွာေဖြဖန္တီးေပးပါတယ္။ သူတို႔ေတြေက်း ဇူးေၾကာင့္ ဒီသီခ်င္းေတြ လူထုၾကားထဲ ေရာက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာလင္းေခးလုလင္ကို အားလုံးသိၿပီးသားေနမွာပါ။ လင္းေခးနာမည္ယူထားလို႔ ရွမ္းျပည္သားလို႔ ထင္ရပါတယ္။ အမွန္က ဆရာလင္းေခးဟာ ေျမျပန္႔သား ဗမာတဦးျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာစမွတ္ျဖစ္ေနတဲ့ ထမင္းစားရင္း ျခံထဲငရုတ္ သီး ဆင္းခူးတာ သုံးႏွစ္ၾကာသြားတယ္ဆိုတာ ဆရာပဲျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ပဲ ထမင္းစားေနရင္း ျခံထဲငရုတ္သီး ဆင္းခူးစဥ္ လမ္းမွာျဖတ္ေလွ်ာက္တာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းက ဘူတာၾကီး လိုက္ပို႔ေပးပါဗ်ာဆိုလို႔ လိုက္ပို႔ေပးခဲ့တယ္။ ဘူၾကီးေရာက္ေတာ့ ရွမ္းျပည္အထိသာ လိုက္ခဲ့ပါေတာ့ဗ်ာလို႔ အတင္း ဆြဲေခၚရာက ရွမ္းျပည္၊ လင္းေခးၿမဳိ႕သို႔ ေရာက္ခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္ပါတယ္။ လင္းေခးမွာ ေနထိုင္စဥ္ ရပ္ရြာအက်ိဳးမ်ားကို သည္ပိုးေဆာင္ရြက္ရင္း ၀ါသနာပါေသာ လူငယ္ေလးမ်ားကို စုစည္းကာ ဂီတပညာကို သင္ေပးခဲ့သူပါ။ ဒီတုန္းက စိုင္းထီးဆိုင္ဟာ ဆရာလင္းေခးအဖြဲ႔က လူငယ္၀ါသနာရွင္တဦးပါ။ သုံးႏွစ္ၾကာလို႔ ေျမျပန္႔ကိုျပန္ေတာ့ လင္းေခး လုလင္အမည္နဲ႔ အန္တီမာမာေအး မိဘမ်ားနဲ႔အတူ ဇာတ္ပြဲေတြမွာ ပါ၀င္တီးမွဳတ္ခဲ့တဲ့ ဆရာၾကီးပါ။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆရာလင္းေခးလုလင္ အသက္ၾကီးလို႔ ရွားပါးတဲ့အခ်ိန္မွာ စိုင္းထီးဆိုင္က ဆရာ့ေက်းဇူးကို က်ေနာ္ ျပန္ဆပ္တာပါ ဆရာလို႔ ဂါရ၀ျပဳၿပီး သီခ်င္းအယ္လ္ဘမ္တခု ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေရာင္းရသမွ်အားလုံးကို သူ႔ဆရာ ျဖစ္သူ ဆရာလင္းေခးလုလင္အား ကန္ေတာ့ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ့လက္ရာ ဂီတသံစဥ္မ်ားကို ျပန္လည္တီးခတ္ၿပီး အန္တီမာမာေအး သီဆိုထားပါတယ္။ နားဆင္ၾကည့္ပါဦးဗ်ာ။
.
http://video.google.com/videoplay?docid=-8222330214139411159
.
.
.
အႏုပညာရွင္အခ်ိဳ႕၏ ကန္႔ကြက္လာမွဳေၾကာင့္ ယခင္ေဖာ္ျပထားေသာ ဓာတ္ပုံ၊ စာသား၊ အသံဖိုင္မ်ားကို ျဖဳတ္ လိုက္ပါေၾကာင္း စာဖတ္ပရိသတ္အား ေလးစားစြာ အသိေပးအပ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ဥဒါန္းသစ္စာဖတ္ပရိသတ္ အား အထူးပဲ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္ဗ်ာ။
.
.
အားလုံးပဲ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ပါေစ။

ကိုသက္

.

Read more...

Friday, March 20, 2009

အႏုပညာရိပ္၀ယ္

အႏုပညာရွင္အခ်ိဳ႕၏ ကန္႔ကြက္လာမွဳေၾကာင့္ ယခင္ေဖာ္ျပထားေသာ ဓာတ္ပုံ၊ စာသား၊ အသံဖိုင္မ်ားကို ျဖဳတ္ လိုက္ပါေၾကာင္း စာဖတ္ပရိသတ္ အား ေလးစားစြာ အသိေပးအပ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ဥဒါန္းသစ္စာဖတ္ပရိ သတ္အား အထူးပဲ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္ဗ်ာ။


ကိုသက္



.

http://video.google.com/videoplay?docid=-2643231463234888240
http://video.google.com/videoplay?docid=-6892495043953768507
http://video.google.com/videoplay?docid=2023049781158457150
http://video.google.com/videoplay?docid=-2914716568813541396

Read more...

Monday, March 16, 2009

တေပါင္းပြဲေတာ္

.
.

ျပည္တြင္းက သဲပုံေစတီပြဲနဲ႔ တေပါင္းပြဲပုံရိပ္

.

.
.
ျပည္ပက တေပါင္းပြဲပုံရိပ္မ်ား


သာသည္ညင္းညင္း
ေျမာက္ေလၾကြင္းႏွင့္
ဆီးႏွင္းမကုန္
ပူဟုန္မသည္း
ပ်ံ႕ပ်ံ႕ျဖည္းသား . . .

ရွင္အုန္းညိဳ (အင္း၀စာဆိုေက်ာ္)

အယ္လ္ေအ ျမန္မာေက်ာင္းမွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ တေပါင္းပြဲေတာ္သို႔ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ “တေပါင္း”အသံကို ၾကားေတာ့ အင္း၀ေခတ္စာဆိုေက်ာ္ ရွင္အုံးညိဳကို သတိရမိတယ္။ တေပါင္းရဲ့ သဘာ၀ရာသီကို လွပစြာဖြဲ႔သီခဲ႔တဲ့ ရွင္အုန္းညိဳရဲ့ကဗ်ာစာသားမ်ားက ယေန႔တိုင္ ေခတ္မကုန္ႏိုင္ဘဲ၊ ရွင္သန္ေနဆဲပါ။

ရာသီႏွစ္ခုေပါင္းဆုံၿပီး ျဖစ္တည္ထားတဲ့ တေပါင္းလရဲ့ ပထမပိုင္း (၁၅) ရက္မွာ ေဆာင္းရဲ့ေနာက္ဆုံးေန႔ရက္ မ်ားျဖစ္ၿပီး ဒုတိယပိုင္း (၁၅) ရက္ဟာ ေႏြၾကိဳရက္မ်ားပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္းအကုန္ ေႏြအကူး ထူးျခားတဲ့ရာသီ သဘာ၀တခုပင္ျဖစ္ပါတယ္။ တေပါင္းရဲ့ ေန႔ခင္းပိုင္းရာသီဟာ အတန္အသင့္ ပူေသာ္လည္း ညပိုင္းမွာ ေျမာက္ျပန္ ေလညင္းလို႔ ေဆာင္းၾကြင္းလက္က်န္ ေငြႏွင္းတို႔က်ေနတတ္ျပန္တယ္။ မပူလြန္း မေအးလြန္းသည္မို႔ သာယာလွပ မွ်တၿပီး အလြန္ေနထိုင္၍ ေကာင္းတဲ့ ရာသီပင္ျဖစ္ပါတယ္။

ပူပန္ျခင္းေကာင္းေသာလ၊ ပူေသာေႏြရာသီသို႔ က်ေရာက္ေသာလ၊ ထန္းခ်က္လ၊ ထန္းရည္ကို က်ိဳ၍ ထန္းလ် က္ခ်က္ေသာလ စတဲ့ အဓိပၸါယ္ဆိုလိုခ်က္မ်ားမွ တေပါင္းဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရထြက္ေပၚလာခဲ့ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ဆိုထားပါတယ္။ တ=ထန္း+ေပါင္း=ခ်က္ေသာလ၊ တေပါင္း=ထန္းခ်က္လဟု ဆိုလိုၾကပါတယ္။

တေပါင္းလရဲ့ ထင္းရွားေသာပြဲေတာ္မ်ားမွာ သဲပုံေစတီပြဲနဲ႔ တေပါင္းပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သဲပုံေစတီပြဲေတာ္သည္ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔အတူ ေပၚထြန္းခဲ့ေသာပြဲေတာ္ဟု ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ ပုဂံေခတ္တြင္ အေနာ္ရထာမင္းၾကီးဟာ ဧရာ၀ တီျမစ္ကမ္း သဲေသာင္ခုံေပၚတြင္ သဲပုံေစတီပြဲကို ပူေဇာ္က်င္းပေလ့ရွိပါတယ္။ ေရႊစည္းခုံေစတီမွာ ထင္ရွားေသာ သာဓက တရပ္ပင္ျဖစ္တယ္။ စည္းခုံ=စဲခုံ=သဲခုံ ဟု သနဲ႔စ အကၡရာမ်ားကို အေျပာင္းအလဲလုပ္လိုက္လွ်င္ ေရႊ စည္းခုံေစတီေတာ္ရဲ့ မူရင္းသမိုင္းအစနဲ႔ ပုဂံေခတ္သဲပုံေစတီပြဲအေၾကာင္းကို ျမင္ေနရပါတယ္။

တေပါင္းလတြင္ ျမစ္၊ ေခ်ာင္းမ်ား၌္ ေရက်သြားသျဖင့္ သဲေသာင္ခုံမ်ား ေပၚလာေလ့ရွိပါတယ္။ သဲေပါမ်ား ေသာ ထိုလတြင္ ေကာင္ပဲသီးႏွံ၊ စပါးဆန္သိမ္း၍ ေငြစရႊင္ေနတဲ့ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားဟာ စုေပါင္း၍ သဲပုံေစတီပြဲ ေတာ္ကို က်င္းပၾကပါတယ္။ အလွဴဒါနနဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ားလည္း ပါ၀င္ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။

၀ါးျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ရုိင္ပတ္အ၀န္းအ၀ိုင္းအတြင္းသို႔ သဲမ်ားကိုသြန္းေလာင္းကာ သဲပုံေစတီကို တည္ထား ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ပထမအဆင့္ (အရစ္) ၿပီးတဲ့အခါ ဒုတိယအဆင့္၊ တတိယအဆင့္၊ စတုတၳအဆင့္နဲ႔ ပဥၥမအ ဆင့္မ်ားကို ဆက္လက္တည္ေဆာက္ၾကပါတယ္။ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရွိ အာလိန္ငါးဆင့္ပုံကို ရည္ညြန္း၍ သဲပုံေစတီ မ်ားကို ငါးဆင့္ျပဳလုပ္တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ႏွစ္ကာလ ၾကာျမင့္လာတဲ့အခါ သဲပုံေစတီေတာ္မ်ားကို အုတ္မ်ားျဖင့္ငုံ၍ ေစတီေတာ္ၾကီးမ်ားအျဖစ္တည္ထား ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ေစတီေလးမ်ိဳးကိုးကြယ္မွဳသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ကုသိုလ္ေရႊအိုးျမဳတ္ႏွံရာတခု ျဖစ္ေၾကာင္း ခုဒၵကပါဌပါဠိ၊ နိဓိက႑သုတ္မွာ ျမတ္ဗုဒၶမိန္႔မွာခဲ့ဖူးတယ္။
ေနာက္ပြဲေတာ္တခုမွာ တေပါင္းပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သဲပုံေစတီပြဲေတာ္မ်ား တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တိမ္ေကာစျပဳခ်ိန္မွာ တေပါင္းပြဲေတာ္အျဖစ္ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ားကို က်င္းပလာၾကပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအရပ္ရပ္တြင္ ယေန႔တိုင္က်င္းပ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိတဲ့ တေပါင္းပြဲေတာ္မ်ားကို စည္ကားစြာ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။

တေပါင္းပြဲေတာ္မ်ားထဲတြင္ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ဟာ အစည္ကားဆုံးဟု ဆိုလို႔ရပါတယ္။ စာ ေရးသူတို႔ ရန္ကုန္ေရာက္စမွာ (၅)ရက္တိုင္တိုင္ က်င္းပေလ့ရွိတဲ့ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ကို ေန႔စဥ္ လိုလို ေရာက္ပါတယ္။ ေစတီေတာ္ကို ပုဆိန္ေပါက္ ဦးခ်ၿပီး ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြဆီ သြားေနတာမ်ားပါတယ္။

အစားအစာမ်ိဳးစုံ၊ ေပ်ာ္ပြဲမ်ိဳးစုံ၊ ပစၥည္းမ်ိဳးစုံတို႔ ဆုံတဲ့ေနရာပါ။ ျမန္မာျပည္နယ္အႏွ႔ံက ဘုရားဖူးမ်ားနဲ႔ အစဥ္အ ၿမဲ ျပည့္နက္ေနတတ္ပါတယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာ ဆြမ္းေတာ္ၾကီးတင္၊ ေရသပၸါယ္၊ သံဃာေတာ္မ်ား ပဌာန္းနဲ႔ပူ ေဇာ္၊ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴတာေတြနဲ႔ လူက ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားလွပါတယ္။ ဟိုတုန္းက ေရႊတိဂုံေစတီ ေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ေရာက္ၿပီဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားသာမက ထိုင္း၊ ကေမၻာဒီယား၊ လားအို၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီး ယားစတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြကပါ ဘုရားလာဖူးတတ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ယေန႔ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲ ေတာ္ကေတာ့ အရင္နဲ႔မတူေတာ့ပါ။ ျမန္မာေတြ ဘ၀အေျခမေကာင္းလို႔ တေပါင္းပြဲေတာ္ေတြလဲ တိမ္ေကာစျပဳ လာၿပီ။ “တေပါင္းေသာ္ကား၊ ဆံေတာ္ဒဂုံ၊ တက္ၾကတုံ၏၊ ပည္းပုံမ်ားျဖင္၊ သဘင္ႏွစ္ေၾကာင္း၊ ေလွေပါင္းလွည္း က၊ တုပဆင္ယင္၊ မျမင္စဖူး၊ တင့္လြန္က်ဴးမွ်၊ စုံပူးမကြာ၊ သို႔ေသာခါသည္ ...”လို႔ တေပါင္းနဲ႔ ေရႊတိဂုံေစတီပြဲ ေတာ္အေၾကာင္း ဖြဲ႔သီခဲ့တဲ့ စာဆိုန၀ေဒးလည္း ထိုင္ငိုေလာက္တဲ့အျဖစ္ေပါ့ဗ်ာ။

တေပါင္းမွာ က်င္းပတဲ့ ပြဲေတာ္ႏွစ္ခုအနက္ တခုျဖစ္တဲ့ တေပါင္းပြဲေတာ္ကို ႏိုင္ငံတကာေရာက္ ျမန္မာေတြက ဆက္လက္က်င္းပေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာဆိုေတာ့ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ ပြဲေျမာက္မ်ားစြာေတြနဲ႔ေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ေလ။ ရိုးရာယဥ္ေက်းမွဳအစဥ္အလာမပ်က္ေအာင္သာ က်င္းပ ျပဳလုပ္ၾကတဲ့သေဘာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ႏိုင္တာကို ေလးစားစရာ ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းပါတယ္။

စာေရးသူေရာက္ခဲ့တဲ့ အယ္လ္ေအျမန္မာေက်ာင္းမွာ က်င္းပတဲ့ တေပါင္းပြဲကေတာ့ ဧည့္သည္ေတာ္ေတြကို မုန္႔ဟင္းခါးနဲ႔ တည္ခင္းဧည့္ခံတယ္။ ဧည့္သည္ေတာ္က ငါးရာေလာက္ လာမယ္ထင္တယ္။ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဧည့္သည္ေတာ္ေတြကလည္း ပြဲေတာ္အတြက္၊ ေက်ာင္းအတြက္ အလွဴေငြမ်ား ထည့္၀င္လွဴဒါန္းသြားၾကပါတယ္။
တေပါင္းပြဲေတာ္ကို ေစတနာရွင္မ်ား မတည္၍ ျပဳလုပ္ၾကေၾကာင္း သိရပါတယ္။

ဘုရားရွင္အား ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းေတယ္။ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္း တယ္။ သီလခံယူေဆာက္တည္ၾကတယ္။ တေပါင္းပြဲေတာ္မွာ ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းခဲ့သမွ်ကိုလည္း အမွ်ေပးေ၀၍ နတ္ လူ သာဓုေခၚေစတယ္။ ျပဳလုပ္သင့္ေသာ အားက်စရာေကာင္းေသာ တေပါင္းပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုသက္

Read more...

Friday, March 6, 2009

ေၾကာက္ေနၾကမွန္း သိလို႔ပါ

.
.
.
.

လူထုကို ေသြးခြဲ
ၾကိဳးဆြဲရာ က ေနရ
ေၾကာက္ေနၾကမွန္း သိလို႔ပါ။

တဗိုလ္တက္ တဗိုလ္ဆင္း
ႏိုင္ထက္စီးနင္းနဲ႔ ဗိုလ္က်
မိုက္ေၾကးခြဲၾကတဲ့ သူတို႔ဟာ
ေၾကာက္ေနၾကမွန္း သိလို႔ပါ။

ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္
တကယ္ လုပ္ျပေနတာ
ေၾကာက္ေနၾကမွန္း သိလို႔ပါ။

တိုင္းျပည္အမြန္ကို
သြန္လိုသြန္ ေမွာက္လိုေမွာက္
ေၾကာက္ေနၾကမွန္း သိလို႔ပါ။

အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ ၀ဋ္ေကၽြး
ေသေဘးနဲ႔ ေျခာက္သမွ်
တုံးေအာက္က ဖားပမာ
ေၾကာက္ေနၾကမွန္း သိလို႔ပါ။

ေၾကာက္တာသိလို႔ ေျခာက္
ေျခာက္ခံထိေတာ့ ပိုေၾကာက္
ဒူးေထာက္လက္ေျမွာက္တဲ့ ႏွစ္ေတြ
က်န္ရစ္ေနခဲ့ပါပေကာ။

အနာဂတ္ခရီး တေလွ်ာက္မွာ
မေၾကာက္တရားေတြ ေမြးလို႔
ေသြးသစ္ၾကရေအာင္ ...

ကိုသက္
March 6, 2009


Read more...

ျမန္မာျပည္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဂ်ပန္ေရာက္ျမန္မာေတြနဲ႕အခုလုိ ဆုေတာင္းေပးခဲ့ၾကတယ္

လာလည္သြားၾကတယ္

About This Blog

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP