တေပါင္းပြဲေတာ္
.
.
.
.
.
ျပည္ပက တေပါင္းပြဲပုံရိပ္မ်ား
သာသည္ညင္းညင္း
ေျမာက္ေလၾကြင္းႏွင့္
ဆီးႏွင္းမကုန္
ပူဟုန္မသည္း
ပ်ံ႕ပ်ံ႕ျဖည္းသား . . .
ရွင္အုန္းညိဳ (အင္း၀စာဆိုေက်ာ္)
အယ္လ္ေအ ျမန္မာေက်ာင္းမွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ တေပါင္းပြဲေတာ္သို႔ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ “တေပါင္း”အသံကို ၾကားေတာ့ အင္း၀ေခတ္စာဆိုေက်ာ္ ရွင္အုံးညိဳကို သတိရမိတယ္။ တေပါင္းရဲ့ သဘာ၀ရာသီကို လွပစြာဖြဲ႔သီခဲ႔တဲ့ ရွင္အုန္းညိဳရဲ့ကဗ်ာစာသားမ်ားက ယေန႔တိုင္ ေခတ္မကုန္ႏိုင္ဘဲ၊ ရွင္သန္ေနဆဲပါ။
ရာသီႏွစ္ခုေပါင္းဆုံၿပီး ျဖစ္တည္ထားတဲ့ တေပါင္းလရဲ့ ပထမပိုင္း (၁၅) ရက္မွာ ေဆာင္းရဲ့ေနာက္ဆုံးေန႔ရက္ မ်ားျဖစ္ၿပီး ဒုတိယပိုင္း (၁၅) ရက္ဟာ ေႏြၾကိဳရက္မ်ားပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္းအကုန္ ေႏြအကူး ထူးျခားတဲ့ရာသီ သဘာ၀တခုပင္ျဖစ္ပါတယ္။ တေပါင္းရဲ့ ေန႔ခင္းပိုင္းရာသီဟာ အတန္အသင့္ ပူေသာ္လည္း ညပိုင္းမွာ ေျမာက္ျပန္ ေလညင္းလို႔ ေဆာင္းၾကြင္းလက္က်န္ ေငြႏွင္းတို႔က်ေနတတ္ျပန္တယ္။ မပူလြန္း မေအးလြန္းသည္မို႔ သာယာလွပ မွ်တၿပီး အလြန္ေနထိုင္၍ ေကာင္းတဲ့ ရာသီပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ပူပန္ျခင္းေကာင္းေသာလ၊ ပူေသာေႏြရာသီသို႔ က်ေရာက္ေသာလ၊ ထန္းခ်က္လ၊ ထန္းရည္ကို က်ိဳ၍ ထန္းလ် က္ခ်က္ေသာလ စတဲ့ အဓိပၸါယ္ဆိုလိုခ်က္မ်ားမွ တေပါင္းဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရထြက္ေပၚလာခဲ့ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ဆိုထားပါတယ္။ တ=ထန္း+ေပါင္း=ခ်က္ေသာလ၊ တေပါင္း=ထန္းခ်က္လဟု ဆိုလိုၾကပါတယ္။
တေပါင္းလရဲ့ ထင္းရွားေသာပြဲေတာ္မ်ားမွာ သဲပုံေစတီပြဲနဲ႔ တေပါင္းပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သဲပုံေစတီပြဲေတာ္သည္ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔အတူ ေပၚထြန္းခဲ့ေသာပြဲေတာ္ဟု ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ ပုဂံေခတ္တြင္ အေနာ္ရထာမင္းၾကီးဟာ ဧရာ၀ တီျမစ္ကမ္း သဲေသာင္ခုံေပၚတြင္ သဲပုံေစတီပြဲကို ပူေဇာ္က်င္းပေလ့ရွိပါတယ္။ ေရႊစည္းခုံေစတီမွာ ထင္ရွားေသာ သာဓက တရပ္ပင္ျဖစ္တယ္။ စည္းခုံ=စဲခုံ=သဲခုံ ဟု သနဲ႔စ အကၡရာမ်ားကို အေျပာင္းအလဲလုပ္လိုက္လွ်င္ ေရႊ စည္းခုံေစတီေတာ္ရဲ့ မူရင္းသမိုင္းအစနဲ႔ ပုဂံေခတ္သဲပုံေစတီပြဲအေၾကာင္းကို ျမင္ေနရပါတယ္။
တေပါင္းလတြင္ ျမစ္၊ ေခ်ာင္းမ်ား၌္ ေရက်သြားသျဖင့္ သဲေသာင္ခုံမ်ား ေပၚလာေလ့ရွိပါတယ္။ သဲေပါမ်ား ေသာ ထိုလတြင္ ေကာင္ပဲသီးႏွံ၊ စပါးဆန္သိမ္း၍ ေငြစရႊင္ေနတဲ့ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားဟာ စုေပါင္း၍ သဲပုံေစတီပြဲ ေတာ္ကို က်င္းပၾကပါတယ္။ အလွဴဒါနနဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ားလည္း ပါ၀င္ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။
၀ါးျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ရုိင္ပတ္အ၀န္းအ၀ိုင္းအတြင္းသို႔ သဲမ်ားကိုသြန္းေလာင္းကာ သဲပုံေစတီကို တည္ထား ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ပထမအဆင့္ (အရစ္) ၿပီးတဲ့အခါ ဒုတိယအဆင့္၊ တတိယအဆင့္၊ စတုတၳအဆင့္နဲ႔ ပဥၥမအ ဆင့္မ်ားကို ဆက္လက္တည္ေဆာက္ၾကပါတယ္။ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရွိ အာလိန္ငါးဆင့္ပုံကို ရည္ညြန္း၍ သဲပုံေစတီ မ်ားကို ငါးဆင့္ျပဳလုပ္တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ႏွစ္ကာလ ၾကာျမင့္လာတဲ့အခါ သဲပုံေစတီေတာ္မ်ားကို အုတ္မ်ားျဖင့္ငုံ၍ ေစတီေတာ္ၾကီးမ်ားအျဖစ္တည္ထား ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ေစတီေလးမ်ိဳးကိုးကြယ္မွဳသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ကုသိုလ္ေရႊအိုးျမဳတ္ႏွံရာတခု ျဖစ္ေၾကာင္း ခုဒၵကပါဌပါဠိ၊ နိဓိက႑သုတ္မွာ ျမတ္ဗုဒၶမိန္႔မွာခဲ့ဖူးတယ္။
ေနာက္ပြဲေတာ္တခုမွာ တေပါင္းပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သဲပုံေစတီပြဲေတာ္မ်ား တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တိမ္ေကာစျပဳခ်ိန္မွာ တေပါင္းပြဲေတာ္အျဖစ္ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ားကို က်င္းပလာၾကပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအရပ္ရပ္တြင္ ယေန႔တိုင္က်င္းပ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိတဲ့ တေပါင္းပြဲေတာ္မ်ားကို စည္ကားစြာ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။
တေပါင္းပြဲေတာ္မ်ားထဲတြင္ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ဟာ အစည္ကားဆုံးဟု ဆိုလို႔ရပါတယ္။ စာ ေရးသူတို႔ ရန္ကုန္ေရာက္စမွာ (၅)ရက္တိုင္တိုင္ က်င္းပေလ့ရွိတဲ့ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ကို ေန႔စဥ္ လိုလို ေရာက္ပါတယ္။ ေစတီေတာ္ကို ပုဆိန္ေပါက္ ဦးခ်ၿပီး ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြဆီ သြားေနတာမ်ားပါတယ္။
အစားအစာမ်ိဳးစုံ၊ ေပ်ာ္ပြဲမ်ိဳးစုံ၊ ပစၥည္းမ်ိဳးစုံတို႔ ဆုံတဲ့ေနရာပါ။ ျမန္မာျပည္နယ္အႏွ႔ံက ဘုရားဖူးမ်ားနဲ႔ အစဥ္အ ၿမဲ ျပည့္နက္ေနတတ္ပါတယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာ ဆြမ္းေတာ္ၾကီးတင္၊ ေရသပၸါယ္၊ သံဃာေတာ္မ်ား ပဌာန္းနဲ႔ပူ ေဇာ္၊ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴတာေတြနဲ႔ လူက ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားလွပါတယ္။ ဟိုတုန္းက ေရႊတိဂုံေစတီ ေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ေရာက္ၿပီဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားသာမက ထိုင္း၊ ကေမၻာဒီယား၊ လားအို၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီး ယားစတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြကပါ ဘုရားလာဖူးတတ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ယေန႔ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲ ေတာ္ကေတာ့ အရင္နဲ႔မတူေတာ့ပါ။ ျမန္မာေတြ ဘ၀အေျခမေကာင္းလို႔ တေပါင္းပြဲေတာ္ေတြလဲ တိမ္ေကာစျပဳ လာၿပီ။ “တေပါင္းေသာ္ကား၊ ဆံေတာ္ဒဂုံ၊ တက္ၾကတုံ၏၊ ပည္းပုံမ်ားျဖင္၊ သဘင္ႏွစ္ေၾကာင္း၊ ေလွေပါင္းလွည္း က၊ တုပဆင္ယင္၊ မျမင္စဖူး၊ တင့္လြန္က်ဴးမွ်၊ စုံပူးမကြာ၊ သို႔ေသာခါသည္ ...”လို႔ တေပါင္းနဲ႔ ေရႊတိဂုံေစတီပြဲ ေတာ္အေၾကာင္း ဖြဲ႔သီခဲ့တဲ့ စာဆိုန၀ေဒးလည္း ထိုင္ငိုေလာက္တဲ့အျဖစ္ေပါ့ဗ်ာ။
တေပါင္းမွာ က်င္းပတဲ့ ပြဲေတာ္ႏွစ္ခုအနက္ တခုျဖစ္တဲ့ တေပါင္းပြဲေတာ္ကို ႏိုင္ငံတကာေရာက္ ျမန္မာေတြက ဆက္လက္က်င္းပေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာဆိုေတာ့ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ ပြဲေျမာက္မ်ားစြာေတြနဲ႔ေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ေလ။ ရိုးရာယဥ္ေက်းမွဳအစဥ္အလာမပ်က္ေအာင္သာ က်င္းပ ျပဳလုပ္ၾကတဲ့သေဘာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ႏိုင္တာကို ေလးစားစရာ ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းပါတယ္။
စာေရးသူေရာက္ခဲ့တဲ့ အယ္လ္ေအျမန္မာေက်ာင္းမွာ က်င္းပတဲ့ တေပါင္းပြဲကေတာ့ ဧည့္သည္ေတာ္ေတြကို မုန္႔ဟင္းခါးနဲ႔ တည္ခင္းဧည့္ခံတယ္။ ဧည့္သည္ေတာ္က ငါးရာေလာက္ လာမယ္ထင္တယ္။ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဧည့္သည္ေတာ္ေတြကလည္း ပြဲေတာ္အတြက္၊ ေက်ာင္းအတြက္ အလွဴေငြမ်ား ထည့္၀င္လွဴဒါန္းသြားၾကပါတယ္။
တေပါင္းပြဲေတာ္ကို ေစတနာရွင္မ်ား မတည္၍ ျပဳလုပ္ၾကေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ဘုရားရွင္အား ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းေတယ္။ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္း တယ္။ သီလခံယူေဆာက္တည္ၾကတယ္။ တေပါင္းပြဲေတာ္မွာ ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းခဲ့သမွ်ကိုလည္း အမွ်ေပးေ၀၍ နတ္ လူ သာဓုေခၚေစတယ္။ ျပဳလုပ္သင့္ေသာ အားက်စရာေကာင္းေသာ တေပါင္းပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုသက္
ေျမာက္ေလၾကြင္းႏွင့္
ဆီးႏွင္းမကုန္
ပူဟုန္မသည္း
ပ်ံ႕ပ်ံ႕ျဖည္းသား . . .
ရွင္အုန္းညိဳ (အင္း၀စာဆိုေက်ာ္)
အယ္လ္ေအ ျမန္မာေက်ာင္းမွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ တေပါင္းပြဲေတာ္သို႔ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ “တေပါင္း”အသံကို ၾကားေတာ့ အင္း၀ေခတ္စာဆိုေက်ာ္ ရွင္အုံးညိဳကို သတိရမိတယ္။ တေပါင္းရဲ့ သဘာ၀ရာသီကို လွပစြာဖြဲ႔သီခဲ႔တဲ့ ရွင္အုန္းညိဳရဲ့ကဗ်ာစာသားမ်ားက ယေန႔တိုင္ ေခတ္မကုန္ႏိုင္ဘဲ၊ ရွင္သန္ေနဆဲပါ။
ရာသီႏွစ္ခုေပါင္းဆုံၿပီး ျဖစ္တည္ထားတဲ့ တေပါင္းလရဲ့ ပထမပိုင္း (၁၅) ရက္မွာ ေဆာင္းရဲ့ေနာက္ဆုံးေန႔ရက္ မ်ားျဖစ္ၿပီး ဒုတိယပိုင္း (၁၅) ရက္ဟာ ေႏြၾကိဳရက္မ်ားပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္းအကုန္ ေႏြအကူး ထူးျခားတဲ့ရာသီ သဘာ၀တခုပင္ျဖစ္ပါတယ္။ တေပါင္းရဲ့ ေန႔ခင္းပိုင္းရာသီဟာ အတန္အသင့္ ပူေသာ္လည္း ညပိုင္းမွာ ေျမာက္ျပန္ ေလညင္းလို႔ ေဆာင္းၾကြင္းလက္က်န္ ေငြႏွင္းတို႔က်ေနတတ္ျပန္တယ္။ မပူလြန္း မေအးလြန္းသည္မို႔ သာယာလွပ မွ်တၿပီး အလြန္ေနထိုင္၍ ေကာင္းတဲ့ ရာသီပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ပူပန္ျခင္းေကာင္းေသာလ၊ ပူေသာေႏြရာသီသို႔ က်ေရာက္ေသာလ၊ ထန္းခ်က္လ၊ ထန္းရည္ကို က်ိဳ၍ ထန္းလ် က္ခ်က္ေသာလ စတဲ့ အဓိပၸါယ္ဆိုလိုခ်က္မ်ားမွ တေပါင္းဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရထြက္ေပၚလာခဲ့ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ဆိုထားပါတယ္။ တ=ထန္း+ေပါင္း=ခ်က္ေသာလ၊ တေပါင္း=ထန္းခ်က္လဟု ဆိုလိုၾကပါတယ္။
တေပါင္းလရဲ့ ထင္းရွားေသာပြဲေတာ္မ်ားမွာ သဲပုံေစတီပြဲနဲ႔ တေပါင္းပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သဲပုံေစတီပြဲေတာ္သည္ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔အတူ ေပၚထြန္းခဲ့ေသာပြဲေတာ္ဟု ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ ပုဂံေခတ္တြင္ အေနာ္ရထာမင္းၾကီးဟာ ဧရာ၀ တီျမစ္ကမ္း သဲေသာင္ခုံေပၚတြင္ သဲပုံေစတီပြဲကို ပူေဇာ္က်င္းပေလ့ရွိပါတယ္။ ေရႊစည္းခုံေစတီမွာ ထင္ရွားေသာ သာဓက တရပ္ပင္ျဖစ္တယ္။ စည္းခုံ=စဲခုံ=သဲခုံ ဟု သနဲ႔စ အကၡရာမ်ားကို အေျပာင္းအလဲလုပ္လိုက္လွ်င္ ေရႊ စည္းခုံေစတီေတာ္ရဲ့ မူရင္းသမိုင္းအစနဲ႔ ပုဂံေခတ္သဲပုံေစတီပြဲအေၾကာင္းကို ျမင္ေနရပါတယ္။
တေပါင္းလတြင္ ျမစ္၊ ေခ်ာင္းမ်ား၌္ ေရက်သြားသျဖင့္ သဲေသာင္ခုံမ်ား ေပၚလာေလ့ရွိပါတယ္။ သဲေပါမ်ား ေသာ ထိုလတြင္ ေကာင္ပဲသီးႏွံ၊ စပါးဆန္သိမ္း၍ ေငြစရႊင္ေနတဲ့ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားဟာ စုေပါင္း၍ သဲပုံေစတီပြဲ ေတာ္ကို က်င္းပၾကပါတယ္။ အလွဴဒါနနဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ားလည္း ပါ၀င္ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။
၀ါးျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ရုိင္ပတ္အ၀န္းအ၀ိုင္းအတြင္းသို႔ သဲမ်ားကိုသြန္းေလာင္းကာ သဲပုံေစတီကို တည္ထား ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ပထမအဆင့္ (အရစ္) ၿပီးတဲ့အခါ ဒုတိယအဆင့္၊ တတိယအဆင့္၊ စတုတၳအဆင့္နဲ႔ ပဥၥမအ ဆင့္မ်ားကို ဆက္လက္တည္ေဆာက္ၾကပါတယ္။ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ရွိ အာလိန္ငါးဆင့္ပုံကို ရည္ညြန္း၍ သဲပုံေစတီ မ်ားကို ငါးဆင့္ျပဳလုပ္တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ႏွစ္ကာလ ၾကာျမင့္လာတဲ့အခါ သဲပုံေစတီေတာ္မ်ားကို အုတ္မ်ားျဖင့္ငုံ၍ ေစတီေတာ္ၾကီးမ်ားအျဖစ္တည္ထား ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ေစတီေလးမ်ိဳးကိုးကြယ္မွဳသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ကုသိုလ္ေရႊအိုးျမဳတ္ႏွံရာတခု ျဖစ္ေၾကာင္း ခုဒၵကပါဌပါဠိ၊ နိဓိက႑သုတ္မွာ ျမတ္ဗုဒၶမိန္႔မွာခဲ့ဖူးတယ္။
ေနာက္ပြဲေတာ္တခုမွာ တေပါင္းပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သဲပုံေစတီပြဲေတာ္မ်ား တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တိမ္ေကာစျပဳခ်ိန္မွာ တေပါင္းပြဲေတာ္အျဖစ္ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ားကို က်င္းပလာၾကပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအရပ္ရပ္တြင္ ယေန႔တိုင္က်င္းပ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိတဲ့ တေပါင္းပြဲေတာ္မ်ားကို စည္ကားစြာ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။
တေပါင္းပြဲေတာ္မ်ားထဲတြင္ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ဟာ အစည္ကားဆုံးဟု ဆိုလို႔ရပါတယ္။ စာ ေရးသူတို႔ ရန္ကုန္ေရာက္စမွာ (၅)ရက္တိုင္တိုင္ က်င္းပေလ့ရွိတဲ့ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ကို ေန႔စဥ္ လိုလို ေရာက္ပါတယ္။ ေစတီေတာ္ကို ပုဆိန္ေပါက္ ဦးခ်ၿပီး ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြဆီ သြားေနတာမ်ားပါတယ္။
အစားအစာမ်ိဳးစုံ၊ ေပ်ာ္ပြဲမ်ိဳးစုံ၊ ပစၥည္းမ်ိဳးစုံတို႔ ဆုံတဲ့ေနရာပါ။ ျမန္မာျပည္နယ္အႏွ႔ံက ဘုရားဖူးမ်ားနဲ႔ အစဥ္အ ၿမဲ ျပည့္နက္ေနတတ္ပါတယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာ ဆြမ္းေတာ္ၾကီးတင္၊ ေရသပၸါယ္၊ သံဃာေတာ္မ်ား ပဌာန္းနဲ႔ပူ ေဇာ္၊ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴတာေတြနဲ႔ လူက ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားလွပါတယ္။ ဟိုတုန္းက ေရႊတိဂုံေစတီ ေတာ္ တေပါင္းပြဲေတာ္ေရာက္ၿပီဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားသာမက ထိုင္း၊ ကေမၻာဒီယား၊ လားအို၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီး ယားစတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြကပါ ဘုရားလာဖူးတတ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ယေန႔ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ တေပါင္းပြဲ ေတာ္ကေတာ့ အရင္နဲ႔မတူေတာ့ပါ။ ျမန္မာေတြ ဘ၀အေျခမေကာင္းလို႔ တေပါင္းပြဲေတာ္ေတြလဲ တိမ္ေကာစျပဳ လာၿပီ။ “တေပါင္းေသာ္ကား၊ ဆံေတာ္ဒဂုံ၊ တက္ၾကတုံ၏၊ ပည္းပုံမ်ားျဖင္၊ သဘင္ႏွစ္ေၾကာင္း၊ ေလွေပါင္းလွည္း က၊ တုပဆင္ယင္၊ မျမင္စဖူး၊ တင့္လြန္က်ဴးမွ်၊ စုံပူးမကြာ၊ သို႔ေသာခါသည္ ...”လို႔ တေပါင္းနဲ႔ ေရႊတိဂုံေစတီပြဲ ေတာ္အေၾကာင္း ဖြဲ႔သီခဲ့တဲ့ စာဆိုန၀ေဒးလည္း ထိုင္ငိုေလာက္တဲ့အျဖစ္ေပါ့ဗ်ာ။
တေပါင္းမွာ က်င္းပတဲ့ ပြဲေတာ္ႏွစ္ခုအနက္ တခုျဖစ္တဲ့ တေပါင္းပြဲေတာ္ကို ႏိုင္ငံတကာေရာက္ ျမန္မာေတြက ဆက္လက္က်င္းပေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာဆိုေတာ့ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ ပြဲေျမာက္မ်ားစြာေတြနဲ႔ေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ေလ။ ရိုးရာယဥ္ေက်းမွဳအစဥ္အလာမပ်က္ေအာင္သာ က်င္းပ ျပဳလုပ္ၾကတဲ့သေဘာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ႏိုင္တာကို ေလးစားစရာ ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းပါတယ္။
စာေရးသူေရာက္ခဲ့တဲ့ အယ္လ္ေအျမန္မာေက်ာင္းမွာ က်င္းပတဲ့ တေပါင္းပြဲကေတာ့ ဧည့္သည္ေတာ္ေတြကို မုန္႔ဟင္းခါးနဲ႔ တည္ခင္းဧည့္ခံတယ္။ ဧည့္သည္ေတာ္က ငါးရာေလာက္ လာမယ္ထင္တယ္။ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ဧည့္သည္ေတာ္ေတြကလည္း ပြဲေတာ္အတြက္၊ ေက်ာင္းအတြက္ အလွဴေငြမ်ား ထည့္၀င္လွဴဒါန္းသြားၾကပါတယ္။
တေပါင္းပြဲေတာ္ကို ေစတနာရွင္မ်ား မတည္၍ ျပဳလုပ္ၾကေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ဘုရားရွင္အား ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းေတယ္။ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္း တယ္။ သီလခံယူေဆာက္တည္ၾကတယ္။ တေပါင္းပြဲေတာ္မွာ ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းခဲ့သမွ်ကိုလည္း အမွ်ေပးေ၀၍ နတ္ လူ သာဓုေခၚေစတယ္။ ျပဳလုပ္သင့္ေသာ အားက်စရာေကာင္းေသာ တေပါင္းပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုသက္
0 comments:
Post a Comment