Friday, May 8, 2009

ဓာတ္ပုံမ်ားနဲ႔ စကားေျပာျခင္း

.
တကယ္ေတာ့ သက္မဲ့ျဖစ္တဲ့ ဓာတ္ပုံေတြနဲ႔ စကားေျပာလို႔ မရပါဘူး။ အလကၤာသေဘာအရ တင္စားၿပီး သုံးျဖစ္ လိုက္တဲ့ စကားပါ။ ဆယ္တန္းျမန္မာစာမွာ အားလုံးမွတ္သားဖူးၾကတဲ့ သက္မဲ့ကို သက္ရွိမ်ားကဲ့သို႔ တင္စားသုံး တဲ့ အပါေဏ ပါဏိဓမၼ သမာဓိဂုဏ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သက္ရွိေတြ လွဳပ္ရွားမွဳတခုျဖစ္တဲ့ ရယ္ျခင္း၊ ငိုျခင္း၊ ျပဳံျခင္း၊ စ ကားေျပာျခင္း စတာေတြကို သက္မဲ့မွာ တင္စားၾကည့္တာပါ။ ကဗ်ာသေဘာ၊ အလကၤာသေဘာအရ ရသေျမာ က္ေစပါတယ္။ ကဲ ကဲ ဓာတ္ပုံမ်ားနဲ႔ စကားေျပာရေအာင္။
.

.
ဒီဓာတ္ပုံက ေအာင္သေျပပါ။ အားလုံးပဲ ျမင္တာနဲ႔ သိတဲ့ပန္းပါ။ သေျပကိုျမင္ရင္ ျမန္မာေတြက ဘုရားတင္ဖို႔ သ တိရၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း ေအာင္ရာေအာင္ေၾကာင္း ယၾတာေလးဘာေလးေတြမွာ သုံးဖို႔ေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သ ေျပဟာ ျမန္မာေတြနဲ႔ အရင္းႏွီးဆုံးပန္းပါ။ က်ေနာ္လည္း သေျပျမင္ရင္ မေနႏိုင္လို႔ ဓာတ္ပုံရိုက္မိျပန္တယ္။
.
ဒီဓာတ္ပုံကို ရိုက္ဖို႔ က်ေနာ္စိတ္ကူးတဲ့အခါ ကိုယ္ရိုက္မဲ့အရာ၊ ေနာက္ခံ၊ အလင္းေရာင္၊ ပတ္၀န္းက်င္ကို ပထမ ဆုံး စဥ္းစားပါတယ္။ ညေနပိုင္းေနက်ခ်ိန္မွာ သေျပခက္ေပၚကို ေနေရာင္မ်ားက ခပ္စူးစူးက်ေနတယ္။ အလင္းေတြ သိပ္မ်ားေနလို႔ ကင္မရာ မီးမဖြင့္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္တယ္။ အကယ္၍ အလင္းေရာင္သိပ္မ်ားေနခ်ိန္ ေန႔လည္ပိုင္းမွာ မီးဖြင့္ရိုက္ရင္ ပုံကိုဖ်က္ဆီးလိုက္တာနဲ႔တူပါတယ္။ အလင္းေတြမ်ားလို႔ ပုံက မလွေတာ့ပါ။ အခ်ိန္အတိအက် ကိုေတာ့ ဓာတ္ပုံကို ေထာက္ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ အလြယ္တကူ သိရမွာျဖစ္ပါတယ္။
.
ေနေရာင္က အေနာက္က ပန္းကို ထိုးထားလို႔ ေနေရာင္ထိုးတဲ့ဘက္က ဓာတ္ပုံကို ရိုက္ဖို႔ ေရြးလိုက္တယ္။ အက ယ္၍ ဒီပုံမ်ိဳးမွာ ေနေရာင္ကို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ရိုက္ရင္ ဓာတ္ပုံမွာ အရိပ္ေတြမ်ားလာႏိုင္တယ္။ ျဖဴသြားႏိုင္ပါတ ယ္။ သို႔အတြက္ ေနေရာင္က်တဲ့ ဖက္ကေနရိုက္ပါတယ္။ လင္းလင္းထင္းထင္းျဖစ္လို႔ အရြက္ေပၚက အေၾကာ ေလးေတြက အစျမင္သာ ထင္သာေအာင္ ေပၚလာပါတယ္။ သဘာ၀အေရာင္ကို ပိုမိုေပၚလြင္ေစပါတယ္။
.
ၿပီးေတာ့ ေကာင္းကင္ျပာျပာ ေနာက္ခံကို ေရြးပါတယ္။ သဘာ၀ျဖစ္တဲ့ ေကာင္းကင္ျပာျပာၾကီးက ဓာတ္ပုံကို ၾက ည္လင္ျပတ္သား လွပေစတယ္။ အရြက္ေတြ အခက္ေတြၾကားက အညြန္႔ကို သီးျခားထုတ္ေရြးခ်ယ္ၿပီး မွန္ေျပာင္း ကို ခ်ိန္ပါတယ္။ ေလတိုက္ေနတုန္းမို႔ ေလၿငိမ္တဲ့အခ်ိန္ကို နဲနဲေစာင့္ၿပီး ရိုက္ရပါတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္ေသာ အေနအထားျဖစ္ေအာင္ မွန္ေျပာင္းကို ကစားရပါတယ္။
.
ပတ္၀န္းက်င္ဆိုတာက အညြန္႔မ်ားစြာရွိေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္၊ အျခားသစ္ပင္သစ္ရြက္ေနတဲ့ ေရာေႏွာေနတဲ့ပတ္ ၀န္းက်င္မွာ ပုံေလးတပုံအဆင္ေျပေျပ ထြက္လာဖို႔ ကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္ရပါတယ္။ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္က အရာေတြ နဲ႔ေရာ ရိုက္ရင္ (သို႔မဟုတ္) ခြဲရိုက္ရင္ ဘယ္လိုအဆင္ေျပမလဲဆိုတာပါ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီလိုပန္းမ်ိဳးဆို ေပၚလြ င္ေအာင္လို႔ သီးျခားပဲ ခြဲရိုက္ပါတယ္။ ဒါက ပိုၿပီး အဆင္ေျပလို႔ပါ။
.
.
ဒီဓာတ္ပုံက ဘုရားစင္ေရွ႕က သစ္ခြပန္းျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းအိုးေတြၾကားက သစ္ခြပန္းေတြထဲက တပြင့္ကို ခြဲခ်ိန္ လိုက္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ပန္းေတြကို ေနာက္ခံလုပ္လိုက္တယ္။ မီးမဖြင့္ဘဲ ISO ကို အဆင္အေျပဆုံးျဖစ္ေအာင္လို႔ ခ်ိန္လိုက္တယ္။ အနီးကပ္ရိုက္တဲ့ မွန္ေျပာင္းမရွိလို႔ zoom ကို နဲနဲဆြဲလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ မွန္ေျပာင္းကို ပန္းရဲ့ အနီးဆုံးေနရာအထိ ကပ္လိုက္တယ္။ ဘက္ထရီကို အၾကည္လင္ဆုံးျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္လိုက္တယ္။ ၾကည္လင္ ျပတ္သားၿပီး ပန္းေၾကာမွ်င္ေလးေတြ ေပၚလာသည္အထိ ရေအာင္ခ်ိန္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ပန္းပြင့္ကို ဘယ္ညာနဲ႔ အထက္ေအာင္ တည့္ေအာင္ ခ်ိန္တယ္။ လက္ေျဖာင့္ေသနတ္သမားလို အသက္ေအာင့္ၿပီး ႏွိပ္ခ်လိုက္တယ္။
ဒီပုံေလး ထြက္လာပါတယ္။ ကင္မရာ မေကာင္းေတာ့လည္း ဒီလိုပဲေပါ့။
.
.
.
ဒီပန္းက သစ္ခြတမ်ိဳးပါ။ ကံ့ေကာ္နဲ႔သိပ္တူတယ္။ ကံ့ေကာ္ကို လြမ္းတလို႔ ဒီပန္းလွလွကို ရိုက္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္ တာျဖစ္ပါတယ္။ အခိုင္မ်ားစြာေတြထဲက တခိုင္ကို ေရြးလိုက္တယ္။ ေနာက္ခံအျဖစ္ ကဒ္ျပားအစိမ္းေရာင္ကို က် ေနာ္ ေရြးလိုက္တယ္။ အစိမ္းေရာင္ ေနာက္ခံနဲ႔ အျဖဴအ၀ါေရာတဲ့ ပန္းပြင့္ေလးေတြ ေပၚလာတယ္။
.
အိမ္တြင္းမွာ ထားတဲ့ပန္းျဖစ္ပါတယ္။ မီးမဖြင့္ဘဲ ISO နဲ႔ပဲ ရိုက္တာပါ။ အျဖဴအစိမ္းနဲ႔ ျမန္မာျပည္က ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ဆရာဆရာမေတြရဲ့ ၀တ္စုံနဲ႔ သိပ္တူလို႔ က်ေနာ္တို႔ေတြ မ်က္စိနဲ႔ သိပ္ယဥ္ပါးေနတဲ့ စုံတြဲအ ေရာင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အခုနက အတိုင္းပဲ အနီးကပ္ရိုက္တဲ့ မွန္ေျပာင္းမရွိလို႔မို႔ အနီးဆုံးအထိ ကင္မရာမွန္ေျပာင္း ကို ကပ္လိုက္တယ္။ သဘာ၀အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ ေနာက္ခံအေရာင္ေတြ အႏုအရင့္ ညီေအာင္ ေစာင့္လိုက္ပါ တယ္။ သိပ္မဟုတ္ရင္ ေနရာကြက္ၾကား အစိမ္းေရာင္ အႏုအရင့္ေတြ အကြက္လိုက္ေပၚလာတတ္လို႔ပါ။ အပြင့္ သက္သက္ မဟုတ္ဘဲ ပိုၿပီးလိုက္ဖက္ညီ၍ ေပၚလြင္ေအာင္ အရြက္ေလးေတြကို ပါေအာင္ထည့္ရိုက္ပါတယ္။
.
.
လူကို ရိုက္ေတာ့ ကိုယ္လိုခ်င္သေလာက္ကို ျဖတ္ရိုက္ပါတယ္။ သူထိုင္ေနတဲ့အေနအထားမွာ တည့္ေအာင္ယူပါ တယ္။ သူ႔မ်က္မွာက အလင္းေရာင္ကို သဘာ၀အလင္းေရာင္နဲ႔ အေပၚလြင္ဆုံးျဖစ္ေအာင္ ကင္မရာကို ေရႊ႕ယူ ပါတယ္။ မီးလုံး၀ မဖြင့္ပါဘူး။ ကင္မရာကို ေအာ္တိုမွာ မထားပဲ ISO (400) မွာပဲ ထားၿပီး ခ်ိန္ပါတယ္။ ျမင္ရတဲ့ အတိုင္းပဲ ေနေရာင္က ထိုးေနပါတယ္။ အဲဒီေနေရာင္က ၀င္မေႏွာက္ရွက္ေအာင္ သူ႔ကို ေနာင္ခံျဖစ္ေအာင္လို႔ လုပ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒါက ကင္မရာ မွန္ေျပာင္းကို အေ၀းအနီးခ်ိန္ဆၿပီး ကိုယ္အၾကိဳက္ဆုံးအေနအထားကိုပဲ ေရြးယူပါတယ္။ အျပင္ကေနေရာင္ ထိုးေနမွဳကို အတြင္းက အေရာင္နဲ႔ ခုခံႏိုင္တဲ့အခါ ဓာတ္ပုံက ေပၚလြင္လာပါ တယ္။ သိတဲ့အတုိင္းပဲ က်ေနာ္က ေပ့ါထရိတ္ရိုက္တာ သေဘာက်လို႔မို႔ ေထာင္လိုက္ပဲ ေရြးရိုက္ပါတယ္။ ဒါက လည္း သူ႔ေနရာနဲ႔သူျဖစ္ပါတယ္။ ေနရာတိုင္းေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။
.

.
ဒီပန္းေလးက လွတယ္။ သူတို႔က ဂ်င္ဂ်ာလို႔ ေခၚတယ္။ သူ႔အရြက္ေတြက ဂ်င္းပင္က အရြက္ေတြနဲ႔တူလို႔တဲ့။ တ ကယ္ေတာ့ စားပင္မဟုတ္တဲ့ ပန္းတမ်ိဳးပါ။ အပြင့္တခိုင္နဲ႔ အဖူးတခုကို ေျမမွာေပါက္ေနတဲ့ အပင္အုံထဲက ျဖတ္ ယူလိုက္တယ္။ ႏွစ္ခုကို အေျခက ၾကိဳးနဲ႔တြဲခ်ည္ေႏွာင္ၿပီး ပန္းပင္ထိပ္မွာ ၿငိမ္ေအာင္ တင္ထားလိုက္တယ္။ က် န္တဲ့ နည္းစနစ္ေတြကေတာ့ သေျပပန္းရိုက္တုန္းက အတိုင္းပဲ။
.
ဓာတ္ပုံလာၾကည့္သူေတြက လွလိုက္တာ လွလိုက္တာနဲ႔ ေျပာေနၾကတယ္။ ကိုယ္ရိုက္တဲ့ ပန္းပြင့္ေလးေတြကို လွလိုက္တာလို႔ ခ်ီးမြန္းခန္းဖြင့္ေနတဲ့ သူေတြေတြကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ပဲ ေျပာရတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ပန္း ၾကိဳက္တဲ့သူဆိုတာ မိန္းကေလးေတြပါ။ ပြဲၾကိဳက္ခင္ မဟုတ္တဲ့ ပန္းၾကိဳက္ခင္ေတြပါ။ ပန္းၾကိဳက္ခင္မ်ားအတြက္ ပန္းေတြ ရိုက္ၿပီးရင္ အီးေမးလ္နဲ႔ ပို႔ေပးရတာ ကိုယ့္တာ၀န္ပါ။
.

.
ဘုရားစင္ေရွ႕က မီးတိုင္ေလးပါ။ ကင္မရာနဲ႔ပဲ ေနာက္ခံေတြကို ၀ါးေအာင္ ခ်ိန္လိုက္တယ္။ အဲဒါက လြယ္ပါတယ္ အဓိက ေပၚလြင္ေစခ်င္တာကို ခ်ိန္လိုက္တယ္။ မွန္ေျပာင္းကို အနီးကပ္ဆုံးဆြဲတယ္။ အနီးဆုံးအရာက ျပတ္သား လာေတာ့ ေနာက္ခံဘက္ဂေရာင္းေတြက ၀ါးလာတယ္။ အထူးသျဖင့္ အလင္းမရွိတဲ့ေနရာေတြကို ေနာက္ခံျဖစ္ ေအာင္ ေရႊ႕ယူရတယ္။ ဒီေတာ့ ေနာက္ခံဟာ မျပတ္မသားနဲ႔ ၀ါးသြားတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္လို႔ ခ်ိန္ထားတဲ့ အရာ က ပီျပင္လာတယ္။ တည့္မတည့္ ခ်ိန္တယ္။ ရိုက္တယ္။ မီးမဖြင့္ပါဘူး။ မလိုအပ္လို႔ပါ။
.
က်ေနာ္က ဓာတ္ပုံ၀ါသနာရွင္ပါ။ စာအုပ္ေတြဖတ္တယ္။ ဓာတ္ပုံဆရာေတြနဲ႔ စကားေျပာတယ္။ ရိုက္ထားသမွ် ေလးေတြကို ၀ါရင့္ဓာတ္ပုံဆရာၾကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ ဦးတင္ေမာင္ေအး၊ ဆန္နီ စသူေတြကို ျပၾကည့္တယ္။ သူတို႔ရဲ့ထ င္ျမင္ခ်က္ေတြကို ယူတယ္။ ဆက္လက္ၿပီး ၾကိဳးစားတယ္။ ၿပီးေတာ့ အေမရိကန္ ဓာတ္ပုံဆရာေတြနဲ႔ စကားေျပာ တယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းလုပ္ေနတဲ့ ေသာင္းေက်ာ္တန္ သူတို႔ကင္မရာၾကီးေတြကို ၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္ ကင္မရာအိုေလးကို သနားမိတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔နဲ႔စကားေျပာၿပီး ပညာယူျဖစ္တယ္။ သူတို႔ကင္မရာၾကီး ေတြ ရိုက္ၾကည့္စမ္းပါလို႔ ေပးကိုင္လာရင္ အရာ၀တၳဳအသစ္အစမ္းေတြကို ရလိုက္တဲ့ကေလးဘ၀တုန္းကလိုပဲ စိတ္၀င္တစား ၾကည့္တယ္၊ ရိုက္တယ္။
.
အားတဲ့အခါ ကိုယ့္ကို Yes or No ေျပာတတ္သူေတြနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္သလို ကုိယ့္ကို ဘယ္တုန္းကမွ No လို႔မ ေျပာတတ္သူေတြျဖစ္တဲ့ ပန္းကေလးေတြ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ေတြ၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ့အရိပ္ျဖစ္တဲ့ ဓာတ္ပုံ ေလးေတြနဲ႔ က်ေနာ္ စကားေျပာျဖစ္တယ္။ စိတ္တည္ၾကည္မွဳတမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစလို႔ ဓာတ္ပုံမ်ားနဲ႔စကားေျပာျခင္း ဟာ ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ အဓိပၸါယ္ေလးနက္မွဳ ရွိေနပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဓာတ္ပုံခ်စ္သူေတြ လိုလုိ႔သုံးခ်င္သူေတြ လည္း သုံးလို႔ရတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီဓာတ္ပုံေတြဟာ က်ေနာ္ဒီေန႔ရိုက္ထားတဲ့ ပုံေတြထဲက တခ်ိဳ႕ျဖစ္ပါတယ္။
.
အားလုံးၿငိမ္းခ်မ္းပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳရင္း ...
.
.
ကိုသက္
.

0 comments:

ျမန္မာျပည္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဂ်ပန္ေရာက္ျမန္မာေတြနဲ႕အခုလုိ ဆုေတာင္းေပးခဲ့ၾကတယ္

လာလည္သြားၾကတယ္

About This Blog

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP